بیمه آسانسور آسیا

فرم درخواست مشاوره بیمه آسانسور

بیمه آسانسور آسیا

بیمه آسانسور آسیا

با توجه به گسترش تمدن شهرنشینی و ساخت و ساز آپارتمان و مجتمع‌های تجاری مرتفع، داشتن آسانسور برای این آپارتمان‌ها ضروری می‌باشد. همچنین برخی از آنها دارای آسانسور مخصوص حمل بار می‌باشند اگرچه وجود این اختراع زندگی را برای بشر آسان کرده اما گاهی با مشکلات مختلف و جدی مواجه می‌شود. به عنوان مثال نقص فنی و یا حوادثی که منجر به خسارات شود.

بیمه آسانسور که نوعی بیمه مسئولیت مدنی می‌باشد. وبا توجه به این موضوع که در صورت وقوع حادثه مسئولیت جبران این خسارت به عهده مدیر  و هیئت مدیره ساختمان  می‌باشد لذا  بیمه مسئولیت آسانسور ضرورت پیدا کرده است.

پوشش‌های بیمه آسانسور

  1. هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه
  2. فوت یا دیه 
  3. نقص عضو

بیمه آسانسور چه مواردی را پوشش نمی‌دهد؟

  1. خسارتی که بیمه‌گذار به عمد وارد کرده باشد
  2. خسارتی که در صورت جنگ، انقلاب، شورش، اعتصاب و عوال دیگری از این دست ایجاد شده باشد.
  3. خسارتی که ناشی از انفجار هسته‌ای و تشعشعات رادیواکتیو باشد
  4. خسارت‌های ناشی از آسیب‌های فنی قبل از عقد بیمه‌نامه
  5. خسارت های ناشی از حوادث طبیعی مثل زلزله
  6. خسارت‌های ناشی از تخلف از قوانین

مزیت‌های بیمه آسانسور

  1. آسایش خاطر مالکان و مدیران ساختمان در هنگام استفاده از آسانسور 
  2. آسایش خاطر شرکت تولید کننده قطعات آسانسور
  3. پرداخت هزینه‌های پزشکی برای هر نفر (برای کل اعتبار بیمه)
  4. پرداخت غرامت نقص عضو (در طول اعتبار بیمه)
  5. پرداخت غرامت فوت(در طول اعتبار بیمه)
  6.  آسایش خاطر استفاده کنندگان از آسانسور 
  7. آسایش خاطر شرکت نصب کننده و مونتاژ قطعات آسانسور

بیمه آسانسور به عهده کیست؟

  1.  مالکین
  2. مدیران ساختمان
  3. شرکت نصاب و مونتاژ آسانسور
  4. شرکت تولید کننده قطعات
  5. شرکت های بازرسی و سرویس و نگهداری آسانسور جهت انجام بازرسی ادواری آسانسور

قیمت بیمه آسانسور و عوامل موثر بر آن

  1. سوابق بیمه آسانسور 
  2. تعداد طبقات ساختمان 
  3. کاربری ساختمان (مسکونی، مسکونی با بیش از 30واحد و صرفا یک دستگاه آسانسور، بیمارستان یا پزشکان، اداری، تجاری، مسکونی)
  4. ظرفیت آسانسور
  5. نوع آسانسور (نفربر، باربر، ترکیبی، خودروبر، پله برقی)
  6. غرامت فوت و نقص عضو برای هر نفر در هر حادثه
  7. غرامت فوت و نقص عضو برای کل نفرات در طول مدت بیمه
  8. هزینه پزشکی برای کل نفرات در طول مدت بیمه
  9. هزینه پزشکی برای هر نفر در هر حادثه
  10. تعداد پله برقی
  11. سال ساخت (تا 12سال، بیش از 12 تا 20 سال، بیش از 20سال)

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه آسانسور

در صورت وقوع حادثه حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری مراتب را بصورت کتبی به شرکت بیمه اطلاع دهید
با توجه به نوع حادثه مدارک زیر را تهیه و تحویل شرکت بیمه دهید
حوادث منجر به جراحت و هزینه های بیمارستانی :
1- صورت حساب بیمارستان
2- قبوض پرداخت شده
3- شرح عمل جراحی
4- خلاصه پرونده بیمارستان
5- تصویر شناسنامه و کارت ملی مصدوم

حوادث منجر به فوت یا نقص عضو :
1- کپی برابر اصل گواهی فوت
2- کپی برابر اصل شناسنامه باطل شده
3- کپی برابر اصل گزارش نیروی انتظامی
4- کپی برابر اصل گزارش پزشکی قانونی
5- کپی برابر اصل گواهی حصر وراثت
6- رای دادگاه

مراحل خرید بیمه آسانسور

1

تماس با کارشناسان

2

ارائه اطلاعات

3

اعلام قیمت بیمه نامه

4

 صدور بیمه نامه

5

ارسال رایگان

پرسش های متداول

مدیریت ساختمان باید بیمه آسانسور را بخرد. مدیر ساختمان باید هزینه را بین تمام واحدها تقسیم کند.

بله اما فقط درصدی از هزینه پرداخت می‌شود. این درصد به نظر کارشناس ارزیاب خسارت بستگی دارد.

خیر. داشتن مدرک مبنی بر سالم بودن عملکرد فنی آسانسور و انجام مرتب سرویس‌های دوره‌ای برای خرید بیمه آسانسور و دریافت خسارت این بیمه اجباری است.

خیر، این هزینه باید توسط بیمه آتش‌سوزی ساختمان جبران شود. این بیمه نیز باید توسط مدیریت ساختمان تهیه شود.

پوشش‌های بیمه آسانسور عبارتند از: هزینه پزشکی، غرامت فوت و غرامت نقص عضو.

خیر، هزینه اموال فقط در صورت انتقال اموال با آسانسور باربری پرداخت می‌شود. البته در آسانسور باری، هزینه خسارت جانی پرداخت نمی‌شود.

خیر، این بیمه اجباری نیست اما داشتن آن می‌تواند تا حد زیادی به رفع فشار روانی و مالی ناشی از مسئولیت کمک کند.

بله در ساختمان های مسکونی شخص بیمه گذار که معمولا مدیر ساختمان است تحت پوشش بیمه حوادث قرار میگیرد و چنانچه حادثه ای در حین استفاده از آسانسور برای ایشان رخ دهد در چهارچوب شرایط و جدول بیمه حوادث صدمات جسمانی وارده قابل جبران خواهد بود . همچنین در صورتیکه بیمه گذار شخص حقوقی باشد ، اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت نیز تحت پوشش بیمه حوادث خواهند بود .

بله ، دارا بودن قرارداد سرویس و نگهداری معتبر با یکی از شرکت هایی که دارای پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صمت هستند الزامی بوده و شرط پرداخت خسارت خواهد بود .

یادآور اتمام بیمه نامه

مقالات

نشانی نمایندگی صومی